Het gemeentebestuur reorganiseert zich om u beter van dienst te zijn

Om de demografische druk het hoofd te bieden, reorganiseert de afdeling Bevolking en Burgerlijke stand zich om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren en de wachttijden aan de loketten beter te beheren. Ook andere nieuwigheden komen in de nabije toekomst aan bod.

Om dichter bij de burgers te staan, hebben we ervoor gekozen om onze diensten te decentraliseren. Het gemeentebestuur moet zich aanpassen aan de technologische ontwikkelingen.

De Schaarbeekse burgers kunnen via het internet toegang krijgen tot een groot aantal administratieve documenten en hoeven zich niet meer te verplaatsen naar het Gemeentehuis. We willen ook verschillende antennes van het bestuur oprichten in verschillende Schaarbeekse wijken, zoals de antenne Radium. Enerzijds worden de wachtrijen in het Gemeentehuis verkort. Maar bovenal beperken we de verplaatsingen binnen Schaarbeek.

Surf naar het e-loket

Als u een identiteitskaartlezer hebt, kunt u via de website van Schaarbeek (My 1030) of via de toepassing “Mijn dossier” in één klik toegang krijgen tot bijna al uw administratieve documenten. Als u geen kaartlezer hebt, vraag deze documenten dan via e-mail op bij het gemeentebestuur. U kunt u ook domiciliëren via e-mail.

Gemeentehuis: nieuwe openingsuren op donderdag

Op donderdag is het Gemeentehuis voortaan geopend van 8 tot 13 uur en van 15 tot 19 uur. Een pauze van 13 uur tot 15 uur zorgt voor een betere organisatie van het personeel: ondertussen verwerkt de afdeling de dossiers die in de voormiddag werden ontvangen. Na 15 uur concentreert het personeel zich dan enkel op het onthaal van de burgers.

De openingsuren van het Gemeentehuis.

Expresloket in het Gemeentehuis

Kantoor 0.11 van het Gemeentehuis werd ingericht als expresloket. U hoeft niet in de rij te staan voor een ticket aan de ingang. U kunt er rechtstreeks terecht voor alle soorten getuigschriften en attesten. Dankzij de interactieve zuilen kunt u binnenkort uw documenten rechtstreeks afdrukken.

Belangrijk bericht!

Binnen enkele maanden ontvangen de diensten Demografie en Vreemdelingen (in het Gemeentehuis en in de Radium-antenne) de burgers op afspraak (behalve afgifte van identiteitskaarten, paspoorten, verblijfstitels en getuigschriften). In een volgende Schaarbeek Info verneemt u hier meer over.