Verbeterde afgifte van documenten dankzij een nieuwe dienst

Vanaf 7 oktober worden de diensten Afhaling en e-Loket samengevoegd tot één dienst: de dienst Afhaling-Balie. Door deze verandering kan je zonder afspraak terecht bij één expressloket voor de afgifte van al je identiteitsdocumenten (die je eerder hebt besteld) en voor je uittreksels en attesten. 

Voor welke documenten?

Via deze nieuwe dienst kan je zonder afspraak je identiteitskaart, verblijfsvergunning, Kids-ID, paspoort, reisdocument of rijbewijs afhalen, die je vooraf bij de gemeentelijke administratie hebt besteld. 

Je kunt er ook tal van andere documenten afhalen zonder vooraf te bestellen: uittreksel uit het bevolkingsregister, attesten van de burgerlijke stand, legalisatie van handtekeningen, eensluidend gewaarmerkt afschrift en ouderlijke toestemming. De akten en attesten zijn ook direct beschikbaar via de digitale terminals in de inkomhal van het gemeentehuis (Colignonplein 100), links van de eretrap. Er komt ook een terminal in het nieuwe lokaal van de dienst Afhaling-Balie, die vanaf 7/10 het kantoor inneemt van de huidige dienst Afhaling (aan de achterkant van het gemeentehuis, ter hoogte van de General Eenensstraat).

Ten slotte kan je ook bij de dienst Afhaling-Balie terecht om je identiteitsdocument bij te werken na een adreswijziging. 

 

Openingstijden van de nieuwe dienst

Vanaf 7/10 kan je elke dag van de week zonder afspraak terecht bij de dienst Afhaling-Balie:

  • Maandag en vrijdag 8u-13u
  • Dinsdag en woensdag 8u-13u en 14u-16u
  • Donderdag 8u-13u en 15u-19u

Vóór 7 oktober kan je je identiteitsdocumenten ophalen bij de dienst Afhaling, op dezelfde plaats en volgens dezelfde openingstijden. Als het nodig is, kan je vóór die datum een afspraak maken (1030.be/afspraak of 02 244 75 11) bij de dienst e-Loket om een akte of attest aan te vragen. 

INFO

02 244 75 11

Akten, attesten en uittreksels zijn ook online beschikbaar:

my.1030.be

Gekozen verantwoordelijke(n)

Wijzigingen doorgeven

Nieuws