Eenvoudige taal - Vrije tijd

Deze pagina is in eenvoudige taal geschreven

Wat doet u graag in uw vrije tijd?

  • Houdt u van cultuur?
  • Sport u graag?
  • Gaat u graag naar de markt?
  • Of naar de bib?

Dat kan allemaal in Schaarbeek. In onze gemeente kan iedereen leuke dingen doen in de vrije tijd. Jong en oud. Alleen of in groep.

 

Sport

Er zijn verschillende sportclubs in Schaarbeek.

  • Wilt u alleen sporten of in team?
  • Wilt u zich uitleven of ontspannen?
  • Ben u beginner of niet?

Er is zeker een club voor u.

 

G-sport

Hebt u een beperking? En sport u graag? Dan kan u een sportcheque aanvragen van 60 euro.

Daarmee krijgt u korting bij de sportclub, omdat we het belangrijk vinden dat iedereen kan sporten.

Hoe vraagt u de cheque aan?

  • Maak een afspraak op het nummer 02 244 75 11.
  • Vraag de cheque zelf aan. Dit stappenplan of deze video leggen uit hoe je dat doet.

Cultuur

Houdt u van cultuur?

 
 

De bib

  • In de bib kan je boeken, strips, dvd’s en cd’s lenen.
  • Soms is er ook een expo of een activiteit.
  • In Bib Sofia en Sésame is er ook een mediatheek. Hier kan u op de computer werken.

 

De bib met Nederlandse boeken

Bib Sofia
Lambermontlaan 224 
02 245 32 90

dinsdag van 12 tot 18 uur
woensdag van 12 tot 18 uur
donderdag van 12 tot 18 uur
vrijdag van 12 tot 18 uur
zaterdagvan 10 tot 14 uur

 

Bibliotheken met Franse boeken

Bib Mille et une pages

Koninginneplein 1

1030 Schaarbeek

02 240 32 80

openingsuren

 

Bib Sésame

Lambermontlaan 200

1030 Schaarbeek

02 240 43 70

openingsuren

 

Bib Thomas Owen

Roodebeeklaan 111

1030 Schaarbeek

02 735 73 56

openingsuren

Markten

Er zijn elke week zes markten in Schaarbeek.

  • Maandag
    • F. Rigasquare & Huart Hamoirlaan
      van 8 tot 13 uur
  • Dinsdag
    • Chazallaan - Grote Bosstraat - Daillyplein
      van 8 tot 13 uur
  • Vrijdag
    • Sint-Servaas - Lehonplein en Sint-Servaaskerk
      van 8 tot 13 uur
    • Ardense Jagersplein
      van 14 tot 20 uur
    • Biomarkt ‘Les Ecuries van de Tram’
      Rubensstraat 95
      van 14 uur tot 19 uur
  • Zaterdag
    • Helmetplein - Richard Vandeveldestraat
      van 8 tot 13 uur
    • Biomarkt ‘Les Ecuries van de Tram’
      Rubensstraat 95
      van 8.30 tot 13.30 uur

 

 

Rommelmarkten

Er zijn elk jaar verschillende rommelmarkten in onze gemeente. Hier vindt u een overzicht.

Laatste wijziging: Wijzigingen doorgeven