Verandering in Schaarbeek: de gemeente en het OCMW hebben ervoor gekozen om samen te werken met de gewestelijke ombudsdienst Ombuds Brussel. Deze dienst biedt oplossingen via bemiddeling aan mensen die problemen hebben met hun administratieve formaliteiten.
Wat verandert er voor u?
Misschien hebt u een probleem met de gemeente of het OCMW in Schaarbeek: u kunt een dienst niet bereiken, u bent het niet eens met een beslissing over sociale bijstand, een stedenbouwkundige vergunning enz. Schaarbeek had vroeger een ombudsman om de burgers te helpen. U kunt nu hulp krijgen van de gewestelijke dienst Ombuds Brussel.
Verzoenen en verbeteren
Wanneer u contact opneemt met deze dienst om een probleem te melden, zal Ombuds Brussel u helpen door te proberen uw standpunt te verzoenen met dat van de gemeente of het OCMW. Ombuds Brussel kan ook structurele verbeteringen aanbevelen in het belang van iedereen.
Goed om weten: Ombuds Brussel helpt u ook bij problemen met andere gewestelijke besturen (bijv. Actiris, Brussel Fiscaliteit, Brussel Mobiliteit enz.).
Wat te doen in geval van problemen?
Neem eerst contact op met de gemeente (02 244 75 11 of info@1030.be) of het OCMW (02 240 30 80 of plainte-klacht@cpas-schaerbeek.brussels).
Als u niet tevreden bent met het antwoord dat u krijgt, neem dan contact op met Ombuds Brussel:
- 02 549 67 00
- klachten@ombuds.brussels
- Of per post: Oud Korenhuis 1, 1000 Brussel
INFO