Goed om te weten
De bezorgde documenten kunnen enkel gebruikt worden bij de Belgische autoriteiten/aanvragers. Indien u de documenten aan de autoriteiten van een ander land dient voor te leggen, moeten ze gelegaliseerd zijn door de FOD Buitenlandse Zaken.
Opmerking:
Enkel het bewijs van nationaliteit, zonder vermelding van de datum waarop de Belgische nationaliteit verkregen is, kan gedownload worden. U dient de procedure via e-mail te volgen indien u eveneens de datum van het verkrijgen van de Belgische nationaliteit dient te bezorgen.
Hoe verkrijgt u het document?
Het document kan meteen gedownload worden. (Klik op zijn naam)
- Attest van beëindiging van wettelijke samenwoning
- Attest van leven
- Attest van wettelijke samenwoning
- Bewijs van nationaliteit (enkel Belgen)
- Bewijs van registratie van begraafwijze en riten
- Bewijs van woonplaats met historiek
- Bewijs van woonst voor het afsluiten van een huwelijk
- Geboorteakte
- Gezinssamenstelling
- Huwelijksakte
- Nationaliteitsakte
- Ouderlijke toestemming om te reizen
- Overlijdensakte
- Uittreksels uit het strafregister
- Verblijfsbewijs
Prijs en termijn tussen aanvraag en aflevering
-
GRATIS en METEEN (downloaden)
Als u het document dat u zoekt niet kunt vinden of als uw document bestemd is voor het buitenland (zie procedure voor het buitenland), vraag het document dan
-
via e-mail op het adres: bevolking@1030.be
OF
-
via de post: op het adres: Administratie Schaarbeek - Uittreksels en attesten - Colignonplein - 1030 Schaarbeek
Uw aanvraag moet de volgende gegevens bevatten:
- De naam van het gewenste document (en het precieze model voor het uittreksel uit het strafregister met vermelding van het beroep, indien van toepassing)
- model artikel 595 van het Wetboek van Strafvordering (Sv) voor gewoon gebruik (het vroegere Model 1)
- model artikel 596.1 van het Sv voor gereglementeerde activiteiten
- model artikel 596.2 van het Sv voor activiteiten in contact met minderjarigen (kinderen, jongeren …) (het vroegere model 2)
- Uw rijksregisternummer
- Uw naam + voornaam
- De vermelding DOCUMENT VOOR HET BUITENLAND (indien nodig) (zie procedure voor het buitenland)
- Een kopie van uw identiteitsbewijs
- Het e-mail- of postadres waarnaar de gevraagde documenten gestuurd kunnen worden
Prijs en termijn tussen aanvraag en aflevering
- Gratis
- +/- 3 dagen per e-mail
- +/- 10 dagen met de post
Meer informatie?
bevolking@1030.be
Tel: 02 244 75 11 (callcenter)
Federaal portaal: Belgium.be
FOD Binnenlandse Zaken
Diplomatie.be