Goed om te weten
Personen van buiten de dienst Bevolking/Burgerlijke stand hebben geen toegang tot de archieven van het bestuur.Voor meer inlichtingen over burgers die in Schaarbeek hebben gewoond, moet u een aanvraag indienen met daarin alle elementen die in uw bezit zijn, alsook de exacte vragen waarop u een antwoord wenst te krijgen.
Iedereen kan een kopie of een uittreksel krijgen uit:
- overlijdensakten ouder dan vijftig jaar;
- huwelijksakten ouder dan zeventig jaar;
- andere akten ouder dan honderd jaar.
De aanvraag moet vermelden voor welke doeleinden het document wordt aangevraagd.
Bij de aanvraag moet de aanvrager zich ertoe verbinden om de ontvangen gegevens enkel te gebruiken voor genealogische, historische of wetenschappelijke doeleinden. De aanvrager moet de publicaties/redenen vermelden waarvoor deze gegevens eventueel zullen worden gebruikt.
Hoe gaat u te werk?
- Via e-mail: population@1030.be
- Via de post: Gemeentebestuur Schaarbeek –Genealogisch onderzoek - Colignonplein - 1030 Schaarbeek
Vereiste documenten
- Identiteitsbewijs
- Ingevulde aanvraagformulier
Prijs en termijn
- € 35 per uur, met een minimum van € 8, ongeacht het resultaat van het onderzoek.
- Termijn naargelang het opzoekingswerk, minstens twee weken tot één maand
Meer informatie?
bevolking@1030.beTel.: 02 244 75 11 (callcenter)