Verblijfsvergunning (Vreemdeling) Kaart A - Ouder dan 12 jaar - verlenging van het verblijf (Burger)

Exemple de titre de séjour  Exemple d'attestation d'immatriculation

Goed om te weten

Het verkrijgen van een verblijfsvergunning hangt af van het bezit of de verwerving van een verblijfsrecht dat enkel wordt toegekend door de Dienst Vreemdelingenzaken.

Zo gaat u te werk:

De verlenging van een verblijfsvergunning – kaart A/H of een attest van immatriculatie, bij de dienst Bevolking - Identiteitsdocumenten, gebeurt in vier stappen:

  1. Aanvraag voor de verlenging van het verblijfsrecht:
    +/- zes weken voordat Uw documenten vervallen, om het verblijf te verlengen, dient u de gevraagde documenten door de dienst Vreemdelingenzaken per mail/per post te sturen (de lijst met de vereiste documenten staat op het document tot vergunning van het vorige verblijf)
    Stuur de documenten naar OF:
    • - het e-mailadres: regist@1030.be
      OF
    • het postadres:
      Gemeentebestuur van Schaarbeek
      Bevolking – Registers
      Colignonplein – 1030 Schaarbeek
  2. De dienst zal contact met u opnemen om een afspraak vast te leggen nadat die de nodige instructies van de Dienst Vreemdelingenzaken ontvangen heeft - het is niet nodig om met de dienst contact op te nemen. De dienst zal met u contact opnemen nadat die alle instructies ontvangen heeft.
  3. Aanvraag: u moet zich persoonlijk aanmelden op afspraak om de instructies van de Dienst Vreemdelingenzaken te krijgen en uw nieuwe verblijfsvergunning aan te vragen.
  4. Aflevering: Alleen A/H kaart : u ontvangt per post thuis de pin-/pukcodes en moet zich persoonlijk aanmelden om uw verblijfsvergunning af te halen.

Vereist documenten

Aanvraag voor de verlenging van de verblijfsvergunning

  • De documenten in de brief die u vorig jaar van de Dienst Vreemdelingenzaken ontvangen hebt
Voor de aanvraag: meldt u aan met
  1. Uw huidige identiteitskaart of een attest van verlies of diefstal
  2. Een recente pasfoto van minder dan zes maanden oud, die voldoet aan de ICAO-normen  
Voor het afhalen: meldt u aan met
  1. Uw vorige identiteitskaart of het attest van verlies of diefstal, of het vervangingsattest
  2. De pin-/pukcodes die u per post ontving

Prijs en termijn tussen aanvraag en aflevering

  • Contante betaling of met bankkaart
PROCEDURE TERMIJN PRIJS
Normale procedure +/- 3 weken € 24
Hoogdringende procedure
Afhalen bij de gemeente
1 werkdag (aanvraag voor 15 uur)
2 werkdagen (aanvraag na 15 uur)
€ 170
 

Meer informatie?

regist@1030.be
Tel: 02 244 75 11 (callcenter)
Federaal portaal: Belgium.be
Dienst Vreemdelingenzaken: dofi.ibz.be
FOD Binnenlandse Zaken