

Goed om te weten
Het verkrijgen van een verblijfsvergunning hangt af van het bezit of de verwerving van een verblijfsrecht dat enkel wordt toegekend door de Dienst Vreemdelingenzaken.Zo gaat u te werk:
De verlenging van een verblijfsvergunning – kaart A/H of een attest van immatriculatie, bij de dienst Bevolking - Identiteitsdocumenten, gebeurt in vier stappen:
-
Aanvraag voor de verlenging van het verblijfsrecht:
+/- zes weken voordat Uw documenten vervallen, om het verblijf te verlengen, dient u de gevraagde documenten door de dienst Vreemdelingenzaken per mail/per post te sturen (de lijst met de vereiste documenten staat op het document tot vergunning van het vorige verblijf)
Stuur de documenten naar OF:- - het e-mailadres: regist@1030.be
OF - het postadres:
Gemeentebestuur van Schaarbeek
Bevolking – Registers
Colignonplein 100 – 1030 Schaarbeek
- - het e-mailadres: regist@1030.be
- De dienst zal contact met u opnemen om een afspraak vast te leggen nadat die de nodige instructies van de Dienst Vreemdelingenzaken ontvangen heeft - het is niet nodig om met de dienst contact op te nemen. De dienst zal met u contact opnemen nadat die alle instructies ontvangen heeft.
- Aanvraag: u moet zich persoonlijk aanmelden op afspraak om de instructies van de Dienst Vreemdelingenzaken te krijgen en uw nieuwe verblijfsvergunning aan te vragen.
- Aflevering: Alleen A/H kaart : u ontvangt per post thuis de pin-/pukcodes en moet zich persoonlijk aanmelden om uw verblijfsvergunning af te halen.
Vereist documenten
Aanvraag voor de verlenging van de verblijfsvergunning
- De documenten in de brief die u vorig jaar van de Dienst Vreemdelingenzaken ontvangen hebt
- Uw huidige identiteitskaart of een attest van verlies of diefstal
- Een recente pasfoto van minder dan zes maanden oud, die voldoet aan de ICAO-normen
- Uw vorige identiteitskaart of het attest van verlies of diefstal, of het vervangingsattest
- De pin-/pukcodes die u per post ontving
Prijs en termijn tussen aanvraag en aflevering
- Contante betaling of met bankkaart
PROCEDURE | TERMIJN | PRIJS |
Normale procedure | +/- 3 weken | € 24,5 |
Hoogdringende procedure Afhalen bij de gemeente |
1 werkdag (aanvraag voor 15 uur) 2 werkdagen (aanvraag na 15 uur) |
€ 175 |
Meer informatie?
regist@1030.beTel: 02 244 75 11 (callcenter)
Federaal portaal: Belgium.be
Dienst Vreemdelingenzaken: dofi.ibz.be
FOD Binnenlandse Zaken