Vermelding van een akte opgemaakt in het buitenland (Burger)

Goed om te weten

Wat moet u doen als u in het buitenland bent gehuwd?
Wat moet u doen als u in het buitenland bent gescheiden?

Hoe gaat u te werk?

  • Via e-mail: bevolking@1030.be
  • Via de post: Gemeentebestuur Schaarbeek -Steuncel - Colignonplein - 1030 Schaarbeek

Vereiste documenten


 Via e-mail of per post een kopie overmaken van de volgende documenten:
  • de originele akte voorzien van stempels en handtekeningen die voor eensluidend zijn verklaard door de Belgische consulaire agent in het land van uitgifte
  • Als de document niet in Frans of Nederlands opgesteld is : de vertaling ervan door een beëdigd vertaler in Frans of Nederlands
  • uw identiteitskaart of verblijfsvergunning
  • voor een huwelijksakte : het nationaal paspoort of de nationale identiteitskaart van uw buitenlandse echtgenoot/echtgenote

Prijs en termijn

  • Gratis
  • Termijn voor registratie +/- 1 maand

Meer informatie?

bevolking@1030.be
Tel.: 02 244 75 11 (callcenter)

Algemene opmerkingen

  • Alle akte die is opgesteld in het buitenland moet gelegaliseerd zijn door de ambassade/het consulaat van België door middel van een legalisatiesticker. (Uitgezonderd indien anders bepaald). Voor uw terugkomst, moet u dus contact met het Belgische Ambassade/Consulaat nemen.
  • Alle document dat niet in het Frans of het Nederlands opgesteld is, moet door een beëdigd vertaler vertaald worden, wiens handtekening gelegaliseerd is door de voorzitter van de Rechtbank van Eerste Aanleg.