Icon for xls export

FAQ

Wat is een persoonlijke ruimte?

Een ruimte waar u zich kunt identificeren met uw burger-, bedrijfs- of verenigingsprofiel om digitale formaliteiten te vervullen bij de gemeenteadministratie van Schaarbeek.

Waartoe dient een persoonlijke ruimte?

Via uw persoonlijke webruimte kunt u op gelijk welk moment (zonder u te moeten verplaatsen) digitale formaliteiten vervullen bij de gemeenteadministratie van Schaarbeek en de gevraagde documenten bijvoegen. Ook toont ze een overzicht van alle formaliteiten die u bij de gemeenteadministratie vervulde via uw webruimte.

Is een persoonlijke webruimte nodig voor alle formaliteiten?

Een persoonlijke ruimte is nodig voor alle formaliteiten waarbij een aanvraag moet worden ingediend bij de gemeenteadministratie. Bij bepaalde formaliteiten zal u worden gevraagd om u te identificeren met uw identiteitskaart, dit om wettelijke en veiligheidsredenen. De gevraagde identificatie kadert dan ook in de behoeften van de formaliteit.  

Hoe een persoonlijke ruimte aanmaken?

Op de startpagina van de website van Schaarbeek, www.schaarbeek.be, vindt u bovenaan rechts de blauwe knop "mijn ruimte". U komt terecht op een aanmeldingspagina van de persoonlijke webruimte. U kunt ook rechtstreeks naar deze aanmeldingspagina surfen door www.ep.schaerbeek.be in te tikken in uw navigator. Op deze pagina kunt u, indien u al een account aanmaakte, onmiddellijk inloggen met uw opgegeven mailadres en paswoord en een klik op "inloggen". Indien u uw paswoord vergeten bent, raadpleeg het desbetreffende onderwerp in de FAQ. U hebt nog geen account op het elektronisch loket van Schaarbeek en u wenst er één aan te maken? Klik op "een account aanmaken". Vul de vereiste velden in (voornaam, naam, mailadres). deze mogen nog niet eerder meegedeeld zijn. Geef vervolgens het paswoord dat u gekozen hebt in et bevestig het in het controleveld. Tenslotte geeft u de tekst in die in de captcha staat (meestal 4 cijfers die wat vervormd zijn). Dit laat toe na te gaan dat u een mens bent en geen informaticaprogramma. Indien u de captcha niet kan lezen, klik op de kleine groene pijltjes om deze te vernieuwen. Eens alle velden ingevuld zijn, klik op "een account aanmaken". Uw persoonlijke webruimte verschijnt op het scherm. Deze pagina, "mijn ruimte", is een overzichtsbord dat toelaat uw webruimte te beheren.

Ondervindt u problemen bij het aanmaken van uw persoonlijke webruimte? Onze administratie staat ter beschikking en is bereikbaar via info@1030.be of via het call center op het nummer 02/244 75 11 van 8u tot 16u30. 

Hoe kan ik het profiel voor mijn bedrijf of mijn vereniging aanmaken?
  1. Ga na of een burgerprofiel werd aangemaakt. Raadpleeg hiervoor de procedure beschreven bij "Hoe een persoonlijke ruimte aanmaken?”.
  2. In de banner bovenaan rechts vindt u blauwe knoppen. De eerste knop toont de tekst “mijn burgerruimte”. Daarnaast staan twee pictogrammen voor de profielen "vereniging" en "onderneming". Klik erop; de reeds aangemaakte profielen verschijnen, alsook de mogelijkheid om er een aan te maken.  
  3. Kies het profiel dat u wil aanmaken (bedrijf of vereniging). De pagina’s zullen op elkaar lijken, ongeacht het profiel (bedrijf of vereniging); let dus goed op of u het juiste profiel heeft gekozen.      Er verschijnt een pagina waarop het KBO-nummer wordt gevraagd (KBO = Kruispuntbank van Ondernemingen; dit is een uniek nummer waarmee de Belgische overheden bedrijven kunnen identificeren).      Vink het vakje aan om aan te geven dat u akkoord gaat met de algemene gebruiksvoorwaarden (u kunt de voorwaarden lezen via de voorgestelde link).

    Indien u al een profiel aangemaakt hebt voor dit KBO-nummer zal een bericht verschijnen "U beschikt reeds over een toegang tot deze ondernemingswebruimte". Het is een uniek nummer, vergelijkbaar maar het identificeringsmailadres in de gegevensbank.

    Indien dit nummer een eerste keer geregistreerd wordt, zal een nieuwe pagina verschijnen die u vraagt de naam van uw onderneming of vereniging in te vullen en het type profiel (vereniging of onderneming) te bevestigen alsook aan te geven of die onderworpen is aan de BTW. Klik op "Volgende". Een nieuwe pagina verschijnt die u vraagt naar uw hoedanigheid (functie) in de vereniging of onderneming. Vervolgens klinkt u op " aanmaken".

    Een nieuwe pagina verschijnt voor het invullen van uw gegevens (herhaling van de eerder meegedeelde hoedanigheid, de gebruikstaal van uw voorkeur, vast en mobiel telefoonnummer (opgelet bij het ingeven +32...) alsook een mailadres (dat mag hetzelfde zijn als op uw persoonlijk burgerprofiel).

    Vink aan of af volgens uw voorkeur of u meldingen via mail wenst te ontvangen.   Een groene melding verschijnt bovenaan de pagina die aangeeft dat uw profiel met succes aangemaakt werd, maar opgelet, u blijft op dezelfde pagina. Normaalgezien verschijnt nu in de blauwe banner bovenaan de naam van uw vereniging of onderneming naast het desbetreffende icoontje.