FAQ
U moet 1 van de 2 voertalen (Frans of Nederlands) gebruiken in het Brusselse Gewest. U kunt documenten indienen in 1 van de 2 voertalen in het Brusselse Gewest, ongeacht het rijksregister waarin u ingeschreven bent (Dit kunt u zien aan de taal die op uw identiteitsdocumenten wordt gebruikt).
Op de website: In de banner bovenaan alle pagina’s vindt u de pictogrammen FR / NL.
In de persoonlijke webruimte wijzigt u de taal via uw profiel. U kunt in het Frans naar de website surfen en in een Nederlandse persoonlijke ruimte terechtkomen, als de voorkeuren bijvoorbeeld in die zin werden ingesteld of als u in het Nederlands ingeschreven bent in het rijksregister. Om van taal te wisselen moet u eerst verbinding maken met uw persoonlijke webruimte. Kies daarna uw naam (gebruikersnaam) in de banner bovenaan rechts. Kies vervolgens "Mijn account". Uw persoonsgegevens worden getoond. In de rechterkolom (4de veld onder de foto) kunt u de voorkeurstaal wijzigen. Deze wijziging zal geen gevolgen hebben voor het rijksregister!
Ga naar uw persoonlijke webruimte. Klik op uw startpagina op uw naam in de knop rechts bovenaan en vervolgens op "mijn account". Een nieuwe pagina verschijnt. In het linkermenu vindt u de optie "wachtwoord". Klik hierop; er verschijnt een pagina waarop u uw huidige wachtwoord kunt invullen en vervolgens het nieuwe wachtwoord en de bevestiging hiervan (2x). Sla vervolgens de wijziging op met de groene knop links onderaan het menu. Uw wachtwoord is gewijzigd.
Is het wel uw juiste wachtwoord? Is het juist gespeld? Grote of kleine letters? De "shift lock"-toets (voor hoofdletters) is ingedrukt? Als u hier niet zeker van bent, zie dan de procedure "wachtwoord vergeten".
Op de pagina om naar uw persoonlijke webruimte te gaan (ep.schaerbeek.be) vindt u de optie "wachtwoord vergeten". Klik hierop; er verschijnt een nieuwe pagina waarop u het eerder opgegeven e-mailadres moet invullen (zorg dat het om het juiste e-mailadres gaat). Een captcha wordt getoond (= een reeks cijfers die u in het veld "Tekstverificatie” moet invullen). Klik op "Een nieuw wachtwoord verzenden” als alle velden ingevuld zijn. Terwijl u op dezelfde pagina blijft, verschijnt er een zin bovenaan het scherm die de verwerking van de aanvraag bevestigt. !!! Het heeft geen zin om deze procedure meermaals te starten. Ook wordt er een e-mail met uw verbindingsgegevens verzonden naar het opgegeven e-mailadres.
Zoals de naam al zegt, is uw persoonlijke webruimte PERSOONLIJK. Als u formaliteiten wil vervullen voor uw echtgenoot/echtgenote, ouders, ... kunt u hen een persoonlijke webruimte helpen aanmaken. Hiertoe moeten deze personen over hun e-ID, hun pincode en een e-mailadres beschikken. De gemeenteadministratie blijft uiteraard tot uw beschikking staan: info@1030.be of via het callcenter op 02/244 75 11 tussen 8u en 16u30.