FAQ
Een ruimte waar u zich kunt identificeren met uw burger-, bedrijfs- of verenigingsprofiel om digitale formaliteiten te vervullen bij de gemeenteadministratie van Schaarbeek.
Via uw persoonlijke webruimte kunt u op gelijk welk moment (zonder u te moeten verplaatsen) digitale formaliteiten vervullen bij de gemeenteadministratie van Schaarbeek en de gevraagde documenten bijvoegen. Ook toont ze een overzicht van alle formaliteiten die u bij de gemeenteadministratie vervulde via uw webruimte.
Een persoonlijke ruimte is nodig voor alle formaliteiten waarbij een aanvraag moet worden ingediend bij de gemeenteadministratie. Bij bepaalde formaliteiten zal u worden gevraagd om u te identificeren met uw identiteitskaart, dit om wettelijke en veiligheidsredenen. De gevraagde identificatie kadert dan ook in de behoeften van de formaliteit.
Het is sterk aangeraden om uw identiteitskaart en PIN-code klaar te houden alvorens verbinding te maken met uw persoonlijke webruimte. Uw identificatie via uw eID zal worden gevraagd als dit nodig is in het kader van de door u gekozen formaliteit. Als u eerder uw eID moest tonen aan een gemeentelijke medewerker voor de afhandeling van uw formaliteit, zal dat ook het geval zijn in uw persoonlijke ruimte.
Zoals de naam al zegt, is uw persoonlijke webruimte PERSOONLIJK. Als u formaliteiten wil vervullen voor uw echtgenoot/echtgenote, ouders, ... kunt u hen een persoonlijke webruimte helpen aanmaken. Hiertoe moeten deze personen over hun e-ID, hun pincode en een e-mailadres beschikken. De gemeenteadministratie blijft uiteraard tot uw beschikking staan: info@1030.be of via het callcenter op 02/244 75 11 tussen 8u en 16u30.