Icon for xls export

FAQ

Welke taal moet ik gebruiken?

U moet 1 van de 2 voertalen (Frans of Nederlands) gebruiken in het Brusselse Gewest.   U kunt documenten indienen in 1 van de 2 voertalen in het Brusselse Gewest, ongeacht het rijksregister waarin u ingeschreven bent (Dit kunt u zien aan de taal die op uw identiteitsdocumenten wordt gebruikt). 

Hoe kan ik de voorkeurstaal wijzigen (NL veranderen in FR of omgekeerd)?

Op de website: In de banner bovenaan alle pagina’s vindt u de pictogrammen FR / NL.
In de persoonlijke webruimte wijzigt u de taal via uw profiel. U kunt in het Frans naar de website surfen en in een Nederlandse persoonlijke ruimte terechtkomen, als de voorkeuren bijvoorbeeld in die zin werden ingesteld of als u in het Nederlands ingeschreven bent in het rijksregister.   Om van taal te wisselen moet u eerst verbinding maken met uw persoonlijke webruimte. Kies daarna uw naam (gebruikersnaam) in de banner bovenaan rechts. Kies vervolgens "Mijn account". Uw persoonsgegevens worden getoond. In de rechterkolom (4de veld onder de foto) kunt u de voorkeurstaal wijzigen. Deze wijziging zal geen gevolgen hebben voor het rijksregister! 

Moet ik een elektronische identiteitskaart hebben om het e-loket te kunnen gebruiken?

Het is sterk aangeraden om uw identiteitskaart en PIN-code klaar te houden alvorens verbinding te maken met uw persoonlijke webruimte. Uw identificatie via uw eID zal worden gevraagd als dit nodig is in het kader van de door u gekozen formaliteit. Als u eerder uw eID moest tonen aan een gemeentelijke medewerker voor de afhandeling van uw formaliteit, zal dat ook het geval zijn in uw persoonlijke ruimte. 

Kan ik formaliteiten voor iemand anders vervullen vanuit mijn persoonlijke webruimte?

Zoals de naam al zegt, is uw persoonlijke webruimte PERSOONLIJK. Als u formaliteiten wil vervullen voor uw echtgenoot/echtgenote, ouders, ... kunt u hen een persoonlijke webruimte helpen aanmaken. Hiertoe moeten deze personen over hun e-ID, hun pincode en een e-mailadres beschikken.   De gemeenteadministratie blijft uiteraard tot uw beschikking staan: info@1030.be of via het callcenter op 02/244 75 11 tussen 8u en 16u30.