Overlijdensaangifte (Burger)

Goed om te weten

Wanneer u wordt geconfronteerd met het overlijden van een naaste raden wij u ten zeerste aan, ook al is dit niet verplicht, om contact op te nemen met een begrafenisondernemer die zich voor u kan bezighouden met de administratieve procedure (overlijdensaangifte) en het contact met het gemeentebestuur.
Het gemeentebestuur van Schaarbeek kan de overlijdensaangifte registreren wanneer de persoon overleden is of dood wordt aangetroffen in Schaarbeek.

Zo gaat u te werk:

  • Via Irisbox (in voorbereiding)
  • Op de gemeentelijke begraafplaats: Everestraat 4 te 1140 Evere
Open van maandag tot vrijdag: 8.00 tot 15.45 uur

Vereiste documenten

De begrafenisondernemer, of bij gebrek daaraan de familie, moet zich aanmelden met:
  • model III C, gegeven en ingevuld door de geneesheer die het overlijden heeft vastgesteld
  • de identiteitskaart van de overledene
  • In geval van crematie:
    • het verzoek om crematie, ingevuld en ondertekend door de persoon die bevoegd is om de begrafenis te verzorgen
    • een attest waaruit blijkt dat de overledene geen pacemaker heeft
en eventueel
  • het trouwboekje van de overledene
  • een bewijs van toegang tot het ereveld of het oudstrijdersveld.

Prijs

  • € 90

Termijn

  • Zo snel mogelijk indien alle documenten aanwezig zijn.

Meer informatie?

begraafplaats@1030.be
Tel.: 02/726 81 53
Betrokken dienst(en)