Bent u geïnteresseerd in één van onze vacatures? Kom hier te weten hoe ons aanwervingsprocedure werkt.
Stap 1: lees de vacature en controleer de toegangsvoorwaarden voor de functie
Voordat u begint met de voorbereiding van uw sollicitatiedossier, moet u de tijd nemen om de vacature zorgvuldig te lezen.
Controleer of u voldoet aan de toegangsvoorwaarden voor de functie:
- Diploma
- Ervaring
- Technische vaardigheden en gedragscompetenties
Zorg ervoor dat u beschikt over:
- indien nodig, een arbeidskaart;
- indien nodig, een gelijkwaardigheid van diploma (via de Federatie Wallonië-Brussel of de Vlaamse Overheid).
Stap 2: bereid uw sollicitatiedossier voor en verstuur ze
Om te solliciteren, vragen wij u vriendelijk gebruik te maken van ons online sollicitatieformulier op onze website: https://jobs.1030.be/. Start uw sollicitatie door onderaan de vacature op “solliciteer op deze vacature” te klikken.
In onze online sollicitatieformulier vragen we volgende documenten om uw dossier te kunnen vervolledigen:
- Een actuele cv. Het is ook mogelijk je opleidingen, werkervaring en vaardigheden in te vullen op je online sollicitatieformulier zonder een cv te uploaden.
Als u hulp nodig heeft bij het opstellen van uw cv of het invullen van uw online sollicitatieformulier, kunt u telefonisch contact opnemen met het jobhuis van Schaerbeek (Missie & diensten | Schaarbeek (1030.be). Let wel op, u moet zich eerst inschrijven bij Actiris (My Actiris | Citizen). - Een motivatiebrief. Deze geeft je de kans om jouw vaardigheden, ervaringen en motivatie voor de functie op een persoonlijke manier te presenteren.
- Een kopie van je diploma waarmee je het vereiste opleidingsniveau voor de vacature kunt aantonen.
Zodra jouw sollicitatie is verstuurd, krijg je een mail met een ontvangstbevestiging en een toegangscode voor je profiel. Het is belangrijk om deze goed te bewaren, zodat je later wijzigingen kunt aanbrengen indien nodig.
Als u vragen hebt over de inhoud van de functie, kunt u contact opnemen met de personen die onderaan de vacature worden vermeld.
Hebt u een handicap, een leerachterstand of een ziekte (visueel, motorisch of auditief) en wenst u redelijke aanpassingen in het kader van de aanwerving? Aarzel dan niet om dit te vermelden wanneer u solliciteert. We zullen ervoor zorgen dat de selectievoorwaarden worden aangepast.
Stap 3: neem deel aan het mondelinge interview en/of de schriftelijke test
Als we geïnteresseerd zijn in uw kandidatuur en u voldoet aan de toegangsvoorwaarden, nemen we contact met u op om u uit te nodigen voor een of meerdere schriftelijke en/of mondelinge testen. We zullen u vooraf de details meedelen zodat u zich zo goed mogelijk kunt voorbereiden.
Stap 4: Voorlopige selectie & opvolging van uw kandidatuur
Bent u succesvol door de testen gekomen? Gefeliciteerd!
- Indien u als favoriete kandidaat wordt beschouwd, zal de verantwoordelijke zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. U krijgt dan de gelegenheid om aanvullende vragen te stellen, informatie in te winnen en het (voorlopige) aanbod te accepteren of af te wijzen. Als u ons (voorlopige) aanbod accepteert, zal er een 'definitief aanbod tot aanwerving' worden voorgelegd aan het gemeentecollege (Stap 5). We raden u aan om te wachten op dit definitief aanbod, alvorens eventueel ontslag te nemen in uw vorige functie.
- Indien u niet bent geselecteerd voor een specifieke vacature, bewaren we graag uw sollicitatie in onze database. Mocht er in de toekomst een geschikte functie beschikbaar komen, zullen we opnieuw contact met u opnemen.
Als uw sollicitatie tijdens de selectieprocedure wordt afgewezen, brengen we u hiervan op de hoogte bij de definitieve afsluiting van de aanwerving (tussen één en drie maanden na de publicatie van de vacature)).
Stap 5: Definitieve selectie & onboarding
De HR-directie zal na een positieve selectieprocédure het initiatief nemen om een officieel ‘aanbod tot aanwerving' voor te leggen aan het gemeentecollege.
Om het dossier te vervolledigen, zal de HR-afdeling enkele documenten bij u opvragen.
- Een recto-verso kopie van de identiteitskaart
- Een uittreksel uit het strafregister (595 voor elke functie/596.2 om te werken met kinderen)
- Een attest van gezinssamenstelling
Deze documenten kunnen online worden verkregen door de volgende link te volgen: Online diensten van de gemeenten — Région bruxelloise - Brussels Gewest (be.brussels)
Bij een positief antwoord van het gemeentecollege zullen de voorbereidingen worden gestart om u in optimale conditie te kunnen ontvangen in onze gemeenteadministratie. Samen wordt de startdatum bepaald en worden enkele administratieve zaken afgerond.
Op uw eerste werkdag nodigen we u uit voor een kennismakingssessie bij de directie Human Resources, waarna u aan de slag kunt gaan bij uw dienst.
Voor alle bijkomende vragen: job@1030.be