Misschien hebt u een probleem met de gemeente of het OCMW van Schaarbeek: u kunt een dienst niet bereiken, u bent het niet eens met een beslissing over sociale bijstand, een stedenbouwkundige vergunning enz. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u moeilijkheden ondervindt, wij zijn er om u te helpen.
Een klacht kan betrekking hebben op de volgende punten:
- informatie (onvolledig, onjuist, onbegrijpelijk, …)
- ontvangst (telefonisch, gedrag van een personeelslid, …)
- kwaliteit (snelheid, beschikbaarheid, …)
Wat te doen in geval van moeilijkheden?
Neem eerst contact op met de gemeente of het OCMW om ons het probleem te melden.
Om contact op te nemen met de gemeente :
- 02 244 75 11
- info@1030.be
- Via het contactformulier hieronder
Om contact op te nemen met het OCMW :
- 02 240 30 80
- plainte-klacht@cpas-schaerbeek.brussels
Als u niet tevreden bent met het verkregen antwoord :
Neem contact op met Ombuds Brussel, die zal proberen uw standpunt en dat van de gemeentelijke administratie of het OCMW te verzoenen.
- 02 549 67 00
- plaintes@ombuds.brussels
- Of per post: Oud Korenhuis 1, 1000 Brussel
Wanneer u deze dienst contacteert om een probleem te melden, zal Ombuds Brussel u helpen door te proberen uw standpunt en dat van de gemeentelijke administratie of het OCMW te verzoenen.
Ombuds Brussel kan ook structurele verbeteringen aanbevelen, in het belang van iedereen. Goed om te weten: Ombuds Brussel helpt u ook bij moeilijkheden met andere regionale administraties (bijvoorbeeld Actiris, Brussel Fiscaliteit, Brussel Mobiliteit…).