Missies/competenties
- Bewaring en behoud van de gemeentelijke archieven;
- Sorteren, klasseren en inventariseren van de documenten;
- Opstellen van een index om de archieven te kunnen raadplegen;
- Terbeschikkingstelling van de archieven aan het publiek;
- Uitlenen van documenten voor tentoonstellingen;
- Opstellen van werken en publicaties over Schaarbeek.
Hou er wel rekening mee dat de dienst Gemeentearchieven geen genealogisch onderzoek doet.
- Voor alle aanvragen voor opzoekingen van geboorte-, huwelijks- en overlijdensaktes kunt u terecht bij de dienst Burgerlijke stand;
- Neem voor adressen, gezinssamenstellingen, inwoners die de gemeente hebben verlaten of nieuwkomers contact op met de dienst Demografie.
De dienst Archieven bewaart ook geenstedenbouwkundige dossiers.
- Neem voor de raadpleging van stedenbouwkundige documenten en plannen van privégebouwen contact op met de dienst Stedenbouw.
Telefoon
02/244 75 11
E-mail
Directie
Algemene Zaken