Deze pagina is in eenvoudige taal geschreven
Wat doet u graag in uw vrije tijd?
- Houdt u van cultuur?
- Sport u graag?
- Gaat u graag naar de markt?
- Of naar de bib?
Dat kan allemaal in Schaarbeek. In onze gemeente kan iedereen leuke dingen doen in de vrije tijd. Jong en oud. Alleen of in groep.

Sport
Er zijn verschillende sportclubs in Schaarbeek.
- Wilt u alleen sporten of in team?
- Wilt u zich uitleven of ontspannen?
- Ben u beginner of niet?
Er is zeker een club voor u.
- Kijk hier voor de lijst met sportactiviteiten in Schaarbeek.
- Bel met de dienst Sport:
- 02 431 65 87
- 02 431 65 88
- 02 431 65 89
- Of mail naar sports@1030.be.
G-sport
Hebt u een beperking? En sport u graag? Dan kan u een sportcheque aanvragen van 60 euro.
Daarmee krijgt u korting bij de sportclub, omdat we het belangrijk vinden dat iedereen kan sporten.
Hoe vraagt u de cheque aan?
- Maak een afspraak op het nummer 02 244 75 11.
- Vraag de cheque zelf aan. Dit stappenplan of deze video leggen uit hoe je dat doet.
Cultuur
Houdt u van cultuur?
- Schrijf u in op onze nieuwsbrief.
- Of kijk op de agenda op de website van de gemeente.
- Of op Facebook.
- Hebt u nog vragen? Mail naar cultuur@schaarbeek.irisnet.be.

De bib
- In de bib kan je boeken, strips, dvd’s en cd’s lenen.
- Soms is er ook een expo of een activiteit.
- In Bib Sofia en Sésame is er ook een mediatheek. Hier kan u op de computer werken.
De bib met Nederlandse boeken
Bib Sofia
Lambermontlaan 224
02 245 32 90
dinsdag van 12 tot 18 uur
woensdag van 12 tot 18 uur
donderdag van 12 tot 18 uur
vrijdag van 12 tot 18 uur
zaterdagvan 10 tot 14 uur
Bibliotheken met Franse boeken
Koninginneplein 1
1030 Schaarbeek
02 240 32 80
Lambermontlaan 200
1030 Schaarbeek
02 240 43 70
Roodebeeklaan 111
1030 Schaarbeek
02 735 73 56
Markten
Er zijn elke week zes markten in Schaarbeek.
- Maandag
- F. Rigasquare & Huart Hamoirlaan
van 8 tot 13 uur
- F. Rigasquare & Huart Hamoirlaan
- Dinsdag
- Chazallaan - Grote Bosstraat - Daillyplein
van 8 tot 13 uur
- Chazallaan - Grote Bosstraat - Daillyplein
- Vrijdag
- Sint-Servaas - Lehonplein en Sint-Servaaskerk
van 8 tot 13 uur - Ardense Jagersplein
van 14 tot 20 uur - Biomarkt ‘Les Ecuries van de Tram’
Rubensstraat 95
van 14 uur tot 19 uur
- Sint-Servaas - Lehonplein en Sint-Servaaskerk
- Zaterdag
- Helmetplein - Richard Vandeveldestraat
van 8 tot 13 uur - Biomarkt ‘Les Ecuries van de Tram’
Rubensstraat 95
van 8.30 tot 13.30 uur
- Helmetplein - Richard Vandeveldestraat

Rommelmarkten
Er zijn elk jaar verschillende rommelmarkten in onze gemeente. Hier vindt u een overzicht.