Toegang tot administratieve documenten

De toegang tot bestuursdocumenten beheerd door de Gemeente is een constitutioneel recht.
Elke aanvraag tot toegang tot bestuursdocumenten moet schriftelijk (email of brief) gericht zijn aan het Kantoor van de vergaderingen (sec_assemblees@1030.be).
De aanvraag is wettelijk ontvankelijk als ze de volgende informaties vemeld :
- voor de burgers : de naam, het adres, de datum en de handtekening (als de aanvraag per e-mail wordt verstuurd, moet een kopie van een identiteitsdocument worden toegevoegd) ;
- voor de rechtspersonen (vennootschap, vzw, …) : de naam, het adres van de sociale zetel, het nummer bij de KBO, de datum en de ondertekening van de gevolmachtigde (als de aanvraag per e-mail wordt verstuurd, moet een kopie van een identiteitsdocument worden toegevoegd) ;
- de advocaten moeten de informaties van hun klant toevoegen maar zonder kopie van een identiteitsdocument.
Elke beslissing van verwerping, zelfs gedeeltelijk (gegrond op wettelijke uitzonderingen) wordt door het College van Burgemeester en Schepenen genomen.
De wettelijk termijn van antwoord is 20 werkdagen of 40 werkdagen indien de omvang en de ingewikkeldheid van de informatie van dien aard is dat de termijn van twintig werkdagen niet haalbaar is (artikel 20 van gezamenlijk decreet en ordonnantie d.d. 16/05/2019 van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie en de Franse Gemeenschapscommissie betreffende de openbaarheid van bestuur bij de Brusselse instellingen).
De toegang tot bestuursdocumenten is gegarandeerd door de wetgeving:
- die algemenen uitzonderingen bepaalt (artikelen 19 & 20 van gezamenlijk decreet en ordonnantie d.d. 16/05/2019 van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie en de Franse Gemeenschapscommissie betreffende de openbaarheid van bestuur bij de Brusselse instellingen) ;
- en specifieke uitzonderingen voor de bijzondere materie of bepaalde bijzondere wetgevingen (bescherming van privacy, stedenbouw, Nationaal Register,…).
Met het oog op transparantie, publiceert de Gemeente de antwoorden gegeven op de aanvragen tot toegang aan de administratieve documenten (ter aanvulling van de beschikbare algemene informatie gepubliceerd op onze website).
De documenten worden in de taal van het dossier gepubliceerd die door de staatsburger werd gekozen gegrond op de gecoördineerde wetten betreffende het gebruik van de talen op administratief gebied.
De gepubliceerde documenten zijn geen open data documenten (ordonnantie ertoe strekkende een opendatabeleid – ordonnantie open data)
- Date de la demande
- Demande d'accès
- Réponse
- Recours CADA
-
15/01/2024
Bonbonnes_de_gaz_hilarant_réponse (1.41 MB)
Annexe_1_Bonbonnes_de_gaz_hilarant (107.42 KB)
Annexe_2_Bonbonnes_de_gaz_hilarant (12.33 MB)
Annexe_3_Bonbonnes_de_gaz_hilarant_partie_1 (5.26 MB)
Annexe_3_Bonbonnes_de_gaz_hilarant_partie_2 (18.9 MB)
-
08/10/2020
-
08/10/2020
-
08/10/2020
-
15/04/2020
-
11/11/2019
-
02/11/2019
-
01/11/2019
Réponse 07/11/2019 (152.49 KB)
-
08/08/2019
Motivation de la décision (914.68 KB)
-
03/06/2019Recours CADA:
Composition Conseil communal 2006-2012 (19.25 KB)
Composition Conseil communal 2012-2018 (20.18 KB)
Composition Conseil communal 2018 - 2024 (117.67 KB)
-
20/05/2019
Aankondiging van opdracht (197.14 KB)
Administratieve bepalingen (793.49 KB)
Technische bepaling (2.51 MB)
Veiligheids- en gezonheidsplan (1.54 MB)
Meetstaat (541.92 KB)
-
16/05/2019
-
07/05/2019
Composition des Cabinets (287.84 KB)
-
15/04/2019
Statut pécuniaire du personnel - Texte Coordonné (670.7 KB)
Règlement sur le recrutement du personnel administratif (346.32 KB)
Règlement relatif à l'avancement du personnel administratif (295.69 KB)
Règlement relatif à l'avancement du personnel administratif - Dispositions transitoires (8.77 KB)
Règlement sur le recrutement du personnel technique, ouvrier et de maîtrise (395.32 KB)
-
13/03/2019
Prescriptions techniques (1.79 MB)
Cahier spécial des charges (2.4 MB)
Métré (353.07 KB)
Mété complété (248.5 KB)
Plan de sécurité et de santé (1.8 MB)
-
06/12/2018
Règlement sur le recrutement du personnel administratif (735.45 KB)
Règlement relatif à l'avancement du personnel administratif (614.75 KB)
Règlement sur le recrutement du personnel technique, ouvrier et de maîtrise (835.32 KB)
Règlement relatif à l'avancement du personnel technique, ouvrier et de maîtrise (738.85 KB)
Règlement relatif aux conditions de nomination dans le grade de Directeur du Département Infrastructures (657.82 KB)
-
27/11/2018
Projets de délibération (3.01 MB)
-
18/10/2018
Réponse du 05/11/2018 (574 KB)
-
17/08/2018
Réponse du 15/09/2018 (124.6 KB)
-
01/08/2018
Réponse du 30/08/2018 (120.17 KB)
Annexe I : code électoral communal bruxellois (1.65 MB)
Annexe II : formulaire E1 (179.31 KB)
Annexe III : formulaire E2 (177.86 KB)
De gepubliceerde documenten zijn geen open data documenten (ordonnantie van 27 oktober 2016 ertoe strekkende een opendatabeleid – open data ordonnantie).